Nauczyciele z SOSW na stażu w ramach Erasmusa+

 
Nauczyciele Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Starogardzie Gdańskim odbyli staż krótkoterminowy job-shadowing w Heide (Niemcy) w ramach projektu Erasmus+ „Europeizacja edukacji kluczem do pełniejszej integracji uczniów zagrożonych wykluczeniem społecznym”.
 
nauczyciele-z-sosw-na-stazu-w-ramach-erasmusa-4532.jpg
 
 
Friedrich-Elvers-Schule jest specjalną szkołą państwową zapewniającą edukację uczniom w swojej placówce oraz wsparcie uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkołach powiatu Dithmarschen. Dyrektor placówki FES Friedemann Kern zorganizował nauczycielom 3 dni pełne zawodowych wrażeń. Dzięki temu odwiedzili oni szkołę specjalną, szkoły masowe z oddziałami integracyjnymi, szkołę przyszpitalną z oddziałami dziennego pobytu w Heide oraz szkołę przyszpitalną zorganizowaną w Szpitalu Psychiatrycznym w Hesterberg.
 
nauczyciele-z-sosw-na-stazu-w-ramach-erasmusa-4536.jpg
 
Uczestniczyli w prowadzonych przez nauczycieli lekcjach, co dało im obraz kształcenia dzieci z różnymi potrzebami na kolejnych etapach edukacji oraz zapoznało ich z różnymi systemami pracy i sposobami motywowania ucznia. Każda z wizyt była pełna nowych refleksji, nie zabrakło okazji do rozmów i wymiany doświadczeń zawodowych. Nauczyciele Ośrodka uczestniczyli również w trzech wykładach przeprowadzonych przez lekarzy i nauczycieli: „School in Dithmarschen from child and adolescent psychiatric view” – prowadzący Dr. Stilke; “School station, a special model for special children and teenagers” – prowadzący Herr Radam “Special Educational Study Group A model for children with specific needs” – prowadząca Frau Quast.
 
nauczyciele-z-sosw-na-stazu-w-ramach-erasmusa-4537.jpg

Erasmus+ jest to trzeci projekt europejski realizowany w Ośrodku. Za każdym razem kontakt z innym systemem edukacyjnym i metodami nauczania oraz wymiana doświadczeń powodują wzrost kompetencji interpersonalnych jego uczestników, nabycie nowych umiejętności i wiedzy do praktycznego zastosowania, rozwój umiejętności autorefleksji i ewaluacji własnych działań dydaktycznych. Drugi wyjazd do Heide w ramach projektu przewidziany jest na jesień 2018 r.